Kadang kala saya sememangnya mengarut dalam berbahasa. Akan tetapi, itulah diri saya. Saya tidak mahu jadi orng lain, tidak juga mahu jadi sempurna. Saya mahu jadi diri sendiri. Saya berbahasa atas perspektif yang saya ada dan semua ini secara luhurnya dari kotak hati dan fikiran saya. Bacalah dengan minda yang terbuka :)

August 9, 2010

Terbuka minda aku

Minggu lepas xsalah aku, hari apa xingat.
Aku satu satunya plajar yg datang skolh lewat pada hari tu.
Dgn rasa simpati, cikgu hnya membiarkn aku begitu saja.
Dgn rasa hina, aku mngambil keputusan xmau ke prhmpunan.
So, aku lepak ja kat kantin.

Makgat : Adek adek, Oihhhh adekk. Tu pkcik tu nk jmpa.
FBI : haaa ? sapa tu, hindu kot makcikk. xdak keja cari saya pagi pagi nie.
Makgat : Mana mkcik nk tau, dia yg pnggil hg.
FBI : haishhh, mcm mcm haishhh.

(bapak blurr nk mampos, dok xdok hindu mai cari pagi pagi)

Uncle : heayy, you kenal itu Brayen ??

FBI : Braaa Brayen ?? ohh, kenal kenal. (padahal xpena tau pOn)

Uncle : itu budak prangai ada bagos kaa ?

FBI : Ohh okey jaa, bgos bgos. Uncle parents die ehh? (mcm mana rupa lah si Brayen tu)

Uncle : Yaa, saya bapa diaa, bukan apaa, ini hati ada risau hari hari mau datang tengok jugk itu budak buat apa di skola.

FBI : hmm, betul betul. (blurr kott)

Uncle : Itu motosaikal suda beli bagi, kitorng bkn orng senang mau cita, dia ckp itu senang mau datang skolah cepat. Mau pram moto laju kalau nnti xlaa datang skolh lambat.

FBI : hmm (gila gila blurr)

Uncle : Ini hati bapa yg rasa risau ini macam. Itu anak sorng sja laki. Mau cari mana lgi knn. Mau hntar ini skolh mau jadi bgos laa, xmau laa mau jdi mcm saya. Susah hidup. Duit pOn hari hari mau minta. Xpaa la, kasi bagi laa, pikir itu budak mau datang skolh punya pasal.

FBI : Skolah ini ja yg dekat. Kat tmpat uncle xdak skolh dah ?

Uncle : Ohh, sana tmpat kaa. Ada ada. Tpi mau hntar ini skolh juga kasi sama diaa. Mau bangun itu sama sama. Mau brjaya itu sama sama. Xkisa la skolah india ka skola melayu. Itu biar dia blajar mcm mana hidup susa.


Cuba kita pikir apa dia ckp.
Betapa tingginya tahap keperihatinan dan kasih sayang seorng AYAH.
Dan seorang insan yang ingin mencorakkan generasinya dengan kejayaan.

*tabik spriggggg ah Uncle !!

No comments:

Post a Comment